PKN
Gereformeerde Kerk Anna Jacobapolder

Gemeentevergadering 6-3-2013 Gemeentevergadering 6-3-2013
De voorzitter heet iedereen van harte welkom op deze vergadering.
Hij vindt het fijn te zien dat er zoveel mensen gekomen zijn.
Het is ook de eerste gemeentevergadering dat Ds. v/h Maalpad aanwezig is als onze predikant. Ook voor hem een extra welkom.
Daarna krijgt Ds. v/h Maalpad het woord voor de opening. Hij laat ons beginnen met het zingen van psalm 27 de verzen 1 en 4. Daarna leest hij uit psalm 27, met name vers 4. Het gaat vooral over het aanschouwen van de liefde van God. Daarna leest hij nog de vertaling van deze psalm door Huub Oosterhuis en gaat ons voor in gebed. We zingen nog lied 466 : 3.
Hierna volgde het overleggen van alle rekeningen van het afgelopen jaar en de begroting voor het lopende jaar. Nadat dit allemaal was goedgekeurd en alle vragen waren beantwoord was er een korte pauze.

Na de pauze krijgen Gert-Jan en Irene Boudeling het woord om te vertellen over hun reis naar Ethiopië:
We mochten op bezoek bij 4 agrarische bedrijven. Bijna al het werk wordt door mensenhanden verricht: wat wil je met een uurloon van € 0,60? De sperciebonen uit onze supermarkt komen hier vandaan.
Het gebrek aan logisch nadenken viel ons enorm op: bv. ineens 40 ha tomaten planten en verbaasd zijn dat de tomaten niets meer waard zijn als ze de markt op gaan. Vooruit denken is ons met de paplepel ingegoten, maar hier leven de mensen echt bij de dag. Als er vandaag geen eten is, gaat de Ethiopiër naar de buurman/familie die het beter heeft en de laatste heeft dan de plicht om te zorgen. Zo heeft de slimme ondernemer geen kans om vooruit te komen. En zo gaat het ook met de kapotte gesponsorde waterput die niet gerepareerd wordt: kapot blijft kapot; dan lopen ze maar weer verder naar de oude put!
Juist daarom steunen we al jaren het initiatief van de stichting Chale, vrienden van Irene: zij hebben 2 kindertehuizen met 26 kinderen en ondersteunen ruim 100 weeskinderen die bij familie wonen. Alle krijgen ze eten, kleren en de broodnodige opleiding totdat elk kind een beroep kan uitoefenen. Zij brengen kennis in het land, binnen de eigen cultuur. Hiermee leren de kinderen zelf na te denken en het land van binnenuit op te bouwen. Bent u geïnteresseerd? We vertellen graag meer. Een bijdrage is ook altijd welkom op banknr. 37.34.96.958 of kijk op http://www.facebook.com/StichtingChale.
De voorzitter bedankt Gert-Jan en Irene voor de goede presentatie en ze krijgen nog een bloemetje.

Tot slot laat Ds. v/h Maalpad ons nog lied 393 zingen en wenst de voorzitter ons allen wel thuis.

Eredienst
datum en tijdstip 28-04-2024 om 10:00 uur
meer details

Eredienst na afloop koffiedrinken
datum en tijdstip 05-05-2024 om 10:00 uur
meer details

Gereformeerde Kerk
4675 RK, Langeweg 51,
Scriba, Tel: 06-47039491
E-mailadres:  rientichemgkajp@zeelandnet.nl

Predikant

ds. Marina van der Zwaag – de Haan

predikant Gereformeerde Kerk Anna-Jacobapolder & Protesantse Gemeente Halsteren/Nieuw-Vossemeer

Kapitein Wielmanlaan 43
tel: 0164-657795,
mobiel: 06-23697249

email: m.zwaaghaan@hetnet.nl

Penningmeester
Gereformeerde Kerk

penningmeester.gk.ajp@gmail.com

Kerkomroep
Kerkdiensten via internet beluisteren.

Social media
Volg ons ook op Facebook.

Protestantse Gemeente
Halsteren/Nieuw Vossemeer
De Gereformeerde Kerk van Anna Jacobapolder vormt een combinatie met de Protestantse Gemeente Halsteren / Nieuw Vossemeer omdat in beide gemeenten dezelfde predikant is aangesteld.

Christelijke Basisschool