PKN
Gereformeerde Kerk Anna Jacobapolder

Intrededienst 2012 Intrededienst 2012

Bevestigingsdienst.

Begin dit jaar stond onze kerkenraad voor een bijna onmogelijke opdracht om een predikant te beroepen, maar door snel handelen van onze scriba Anneke van Strien en in een goede samenwerking met de Protestantse Gemeente Halsteren/Nieuw-Vossemeer werd Ds. H.C. van het Maalpad al snel beroepen. In een goed gevulde kerk werd dan ook zondagmiddag 18 november Ds. H.C. van het Maalpad bevestigd als onze nieuwe predikant. Zo trots als een pauw waren wij als klein kerkje. De bevestigingsdienst werd geleid door Ds. M.E.G. de Zeeuw uit zierikzee. Ook hij heeft een belangrijke rol gespeeld in deze snelle beroeping.

De in 1955 in Naarden geboren Henk van het Maalpad werd voor het eerst op 28 september 1986 bevestigd als predikant van de Hervormde Gemeete in Schipluiden. Na 6 jaar ging hij naar Heiloo en Limmen, waar Ds. van het Maalpad 6 jaar bleef. Vervolgens stapte hij over naar ziekenhuis Lievensberg in Bergen op Zoom, waar hij nu nog altijd woont. ruim 9 jaar was hij er geestelijk verzorger.

Tijdens de dienst werd er namens de kinderen van de kindernevendienst een slinger met verschillende teksten aan de dominee gegeven. Ook zong de gemeente een speciaal lied op de melodie van Ere zij aan God de Vader, de tekst vindt u onderaan in een pdf bestand. Deze middag waren er verschillende gasten uitgenodigd. Één van de gasten was wethouder Peter Hoek namens het gemeentebestuur die nog een woordje sprak, zo zei hij dat Anna Jacobapolder een hechte dorpsgemeenschap is. Een eigen dominee, ook al is het in deeltijd, voor zo een kleine gemeente is toch wel iets speciaals. Ook Dhr. B. van Weesep namens de Protestantse Kerk Halsteren/Nieuw-Vossemeer deed nog een woordje. Hij bedankte de kerkenraad voor het snelle handelen en de goeie samenwerking. Pastoor Bertus van Schaik wilde ook nog wat herinneringen ophalen aan vroegere tijden, ook wenste hij Ds. van het Maalpad veel sterkte en bood hem een boekje aan wat in België was gekocht 'Door de ogen van Jezus'.

Namens de kerkenraad bood voozitter Peter van Nieuwenhuijzen symbolisch de sleutel van de kerk aan, tevens waren er bloemen voor Ds. de Zeeuw en de vrouw van Ds. van het Maalpad. Na de dienst konden de gemeenteleden en gasten, onder het genot van koffie en wat lekkers, Ds. van het Maalpad en zijn vrouw gelukwensen.

Het was een middag van een bijzonder samenzijn.

Klik op de foto voor meer foto's
Liturgie.

Lied: Welkom in
ons midden.

Eredienst
datum en tijdstip 21-04-2024 om 10:00 uur

Eredienst
datum en tijdstip 28-04-2024 om 10:00 uur

Eredienst na afloop koffiedrinken
datum en tijdstip 05-05-2024 om 10:00 uur

Gereformeerde Kerk
4675 RK, Langeweg 51,
Scriba, Tel: 06-47039491
E-mailadres:  rientichemgkajp@zeelandnet.nl

Predikant

ds. Marina van der Zwaag – de Haan

predikant Gereformeerde Kerk Anna-Jacobapolder & Protesantse Gemeente Halsteren/Nieuw-Vossemeer

Kapitein Wielmanlaan 43
tel: 0164-657795,
mobiel: 06-23697249

email: m.zwaaghaan@hetnet.nl

Penningmeester
Gereformeerde Kerk

penningmeester.gk.ajp@gmail.com

Kerkomroep
Kerkdiensten via internet beluisteren.

Social media
Volg ons ook op Facebook.

Protestantse Gemeente
Halsteren/Nieuw Vossemeer
De Gereformeerde Kerk van Anna Jacobapolder vormt een combinatie met de Protestantse Gemeente Halsteren / Nieuw Vossemeer omdat in beide gemeenten dezelfde predikant is aangesteld.

Christelijke Basisschool