Voor wie? Voor wie?
Voor wie?
Ruim 30 jaar is de kindernevendienst een onderdeel van de zondagse kerkdiensten. Alle kinderen die de basisschoolleeftijd hebben, zijn van harte uitgenodigd.
Wat doen we?
Begin en afsluiting van de kerkdienst vieren we als totale gemeente.
Een gedeelte van de dienst gaan de kinderen samen met een leidster naar een eigen ruimte om op hun eigen niveau naar de boodschap van God te luisteren.
Hier wordt op een ontspannen manier een verhaal gelezen, gebeden, soms gezongen, soms gepraat en vaak is er tijd voor een creatieve verwerking van het verhaal. Meestal wordt er gebruikt gemaakt van de methode ‘Vertel het Maar'. Op hun site staan voor iedere zondag verhalen voor verschillende leeftijdscategorieën. Voor de leiding staat er uitleg over het bijbehorende bijbelgedeelte. Ook staan er suggesties voor een gesprek met de kinderen, liedjes en verschillende verwerkingen (bijvoorbeeld een kleurplaat, knutselwerkje, spelletje of puzzel).
Bijzondere diensten en feesten.
Tijdens de voorbereiding op Pasen en Kerst (de veertigdagentijd en advent) werkt de kindernevendienst vaak aan een project. Elke week leven de kinderen door de verhalen, liedjes en verwerkingen van het project, meer toe naar deze kerkelijke feesten. Ook tijdens o.a. speciale -, doop- en schooldiensten wordt de kindernevendienst ingezet.
Daarnaast organiseert de leiding van de kindernevendienst in het najaar een Creamiddag en afentoe een Uitstapje..
De kindernevendienst wordt mogelijk gemaakt door de inzet van veel enthousiaste en betrokken vrijwilligers.
Wilt u eens een kindernevendienst bijwonen, wilt u leiding gaan geven of heeft u vragen of ideeën, neemt u dan gerust contact op met iemand van de kerkenraad.

"Oppas voor de allerkleinsten"
Natuurlijk is er in onze kerk ook aandacht voor de allerkleinsten onder ons.
Vanaf het prilste begin tot ongeveer 4 jaar kunt u uw kindje met een gerust hart achterlaten bij de kinderoppas.
Voor de kerkdienst kunt u uw kindje brengen in de consistorie bij een lieve leidster die zorgt dat uw kindje zich prima kan vermaken met het aanwezige speelgoed  tijdens de dienst.

Als er mensen of jongeren zijn die graag willen helpen? Hulp is welkom!

datum en tijdstip 21-04-2024 om 10:00 uur