Gereformeerde Kerk Anna Jacobapolder

Deze advendtijd Deze advendtijd
We horen over de priester Zacharias die een hele bijzondere boodschap krijgt in de tempel met als thema Wacht eens…

In de tweede advent zondag krijgt Maria bezoek van een engel met goed nieuws.

Daarna horen we dat Maria op bezoek gaat bij haar tante Elisabet waar zij haar lied zingt.
Op de vierde advent zondag luisteren we naar het verhaal van de geboorte van Johannes de doper en zijn vader Zacharias die het uitzingt van blijdschap. En natuurlijk horen we over de geboorte van Jezus in Betlehem waar de herders als eerste in de stal mogen komen kijken.
Het plakboek maakt al deze verhalen zichtbaar in illustraties, weetjes, losse notities en nog veel meer. Nu is het leuke aan een plakboek dat je deze niet zomaar hebt om in de kast te leggen en er nooit meer naar te kijken. Nee een plakboek wordt pas echt bijzonder als je er samen naar kijkt en samen over praat. Als je zegt; ‘Weet je nog’ en ‘Dat heb ik ook wel eens meegemaakt.’
Eigenlijk is het met bijbel verhalen net zo. De evangelist Lucas heeft zijn verhalen niet verteld om ze ergens in een archief te bewaren. Nee, hij schreef zijn verhalen op zodat wij er samen over kunnen praten. Zodat we aan elkaar kunnen vragen; ‘Heb jij dat ook wel eens mee gemaakt?’ of ‘Wat denk jij daarbij?’

We hopen dat het project van dit jaar daar een inspiratiebron voor kan zijn.
Daarbij kan het gezinsboekje ook helpen die we ieder gezin zullen langsbrengen. In dit boekje heeft elke dag van deze adventtijd een nieuwe bladzijde; met verhalen, proefjes, spellen en nog veel meer. Zo leven de kinderen samen met hun ouders toe naar het Kerst feest.

In deze speciale tijd zullen er ook weer kinderen zijn die de advent kaars zullen aansteken en hebben we een ander kind gevraagd om het daarbij behorende gedichtje voor te lezen. Altijd weer speciaal en spannend als ze voor deze taakjes gevraagd zijn. Voordat we met de kinderen naar hun dienst gaan zingen zijn we gewend om hun lied: “Lees je bijbel, bidt elke dag te zingen.’ Ook dit zal anders zijn.
Graag zingen we met de gehele gemeente het advent lied:
Wij bidden om verhalen
(dat zal worden gezongen op de melodie: ‘Nu daagt het in het oosten’, Liedboek 444) .

Wij wensen iedereen vanaf deze plaats dan ook veel plezier met dit project.

Hemelvaartsdag
datum en tijdstip 09-05-2024 om 10.00 uur

Eredienst
datum en tijdstip 12-05-2024 om 10.00 uur

Pinksteren
datum en tijdstip 19-05-2024 om 10.00 uur

Eredienst
datum en tijdstip 26-05-2024 om 10.00 uur

Gereformeerde Kerk
4675 RK, Langeweg 51,
Scriba, Tel: 06-47039491
E-mailadres:  rientichemgkajp@zeelandnet.nl

Predikant

ds. Marina van der Zwaag – de Haan

predikant Gereformeerde Kerk Anna-Jacobapolder & Protesantse Gemeente Halsteren/Nieuw-Vossemeer

Kapitein Wielmanlaan 43
tel: 0164-657795,
mobiel: 06-23697249

email: m.zwaaghaan@hetnet.nl

Penningmeester
Gereformeerde Kerk

penningmeester.gk.ajp@gmail.com

Kerkomroep
Kerkdiensten via internet beluisteren.

Social media
Volg ons ook op Facebook.

Protestantse Gemeente
Halsteren/Nieuw Vossemeer
De Gereformeerde Kerk van Anna Jacobapolder vormt een combinatie met de Protestantse Gemeente Halsteren / Nieuw Vossemeer omdat in beide gemeenten dezelfde predikant is aangesteld.

Christelijke Basisschool