Gereformeerde Kerk Anna Jacobapolder

Zondag van de Eenheid Zondag van de Eenheid

Vandaag start de week van het gebed. In deze week worden wij als christenen opgeroepen om eensgezind te zijn. De Protestantse Kerk draagt ook zorg voor eensgezindheid en onderlinge verbondenheid. De kerk werkt aan oecumene door samen te werken in de Wereldraad van Kerken en door het mee-organiseren van bijzondere oecumenische activiteiten in Nederland. Zo bracht de Protestantse Kerk samen met acht verschillende kerkgenootschappen in 2013 het nieuwe Liedboek uit.
Een ander bijzonder voorbeeld van oecumene is The Passion. Met dit jaarlijks terugkerende evenement rond Pasen, georganiseerd in samenwerking met o.a. Rooms-Katholieke Kerk, het Nederlands Bijbelgenootschap en de EO, worden één miljoen mensen bereikt met het Evangelie; niet alleen leden van de kerken, maar ook mensen die niet (meer) naar de kerk gaan.

De opbrengst van deze collecte maakt activiteiten zoals the Passion, die bijdragen aan verbondenheid en maatschappelijke invloed, mogelijk. Helpt u mee?

Werelddiaconaat Werelddiaconaat

Bouwen aan een beter bestaan.

Op grote hoogte in het uiterste noorden van India schijnt de zon bijna het hele jaar. Maar het klimaat is er erg droog en de winters zeer koud. De mensen wonen in traditionele huizen, die ze warm stoken met kerosine en hout. Dat is duur en de rook is slecht voor de gezondheid. De organisatie LEDeG bouwt samen met de bevolking huizen met speciale wanden die de zonnewarmte opslaan, zodat de huizen meer comfort bieden. Dat spaart brandstof, is beter voor de gezondheid en zorgt ervoor dat de mensen ook ’s avonds hun handarbeid kunnen doen waardoor hun inkomen omhoog gaat.

Minder hout en kerosine betekent ook winst voor het klimaat. De bewoners bouwen en betalen mee aan deze huizen. Met de collecte steunt u LEDeG en andere werelddiaconale projecten van Kerk in Actie. Helpt u mee?

Kerk en Wereld Kerk en Wereld
Zusters van Emmanuel uit Kameroen.

Onze gemeente steunt regelmatig een kring van vrienden van de Sisterhood Emmanuel in Bafut en Akum, Kameroen. Dit steunen wij al sinds de periode met Ds. Boersma. Wij ontvingen onlangs enkele verslagen en foto's van de jonge gehandicapte vrouwen die wij helpen in Akum te ondersteunen. Onze bijdragen werd voornamelijk gebruikt ter ondersteuning van deze twee, Mabelle, een doofstomme jonge  vrouw, en Vera, een zwaar  gehandicapte jonge vrouw. Vera onderging een nog niet zo lang geleden een operatie, deels ook betaald door onze hulp, en is nu in staat zeer redelijk normaal te lopen, weliswaar nog steeds gehandicapt, maar zelfstandig!
In de bijlagen leest u een aantal verslagen.

Verslag Sisterhood of Emmanuel
Verslag van Vera Che
Verslag van Mabel Azu

Eredienst
datum en tijdstip 28-04-2024 om 10:00 uur
meer details

Eredienst na afloop koffiedrinken
datum en tijdstip 05-05-2024 om 10:00 uur
meer details

Gereformeerde Kerk
4675 RK, Langeweg 51,
Scriba, Tel: 06-47039491
E-mailadres:  rientichemgkajp@zeelandnet.nl

Predikant

ds. Marina van der Zwaag – de Haan

predikant Gereformeerde Kerk Anna-Jacobapolder & Protesantse Gemeente Halsteren/Nieuw-Vossemeer

Kapitein Wielmanlaan 43
tel: 0164-657795,
mobiel: 06-23697249

email: m.zwaaghaan@hetnet.nl

Penningmeester
Gereformeerde Kerk

penningmeester.gk.ajp@gmail.com

Kerkomroep
Kerkdiensten via internet beluisteren.

Social media
Volg ons ook op Facebook.

Protestantse Gemeente
Halsteren/Nieuw Vossemeer
De Gereformeerde Kerk van Anna Jacobapolder vormt een combinatie met de Protestantse Gemeente Halsteren / Nieuw Vossemeer omdat in beide gemeenten dezelfde predikant is aangesteld.

Christelijke Basisschool